Nedjelja, 25.08.2019

3 jednostavna pravila kako živjeti zdravo i biti fit

Jesmo li se zaista počeli malo više brinuti o svome zdravlju ili je to samo prolazni trend i način na koji će globalne kompanije puniti svoje džepove prodajući nama (smrtnicima) ”fit” proizvode? Imamo li bar 10-ak minuta vremena da proučimo što zaista znači zdravo živjeti?

Pozitivnih pomaka svakako ima. Sve više ljudi počinje uvoditi neku fizičku aktivnost i davati malo više pažnje onome što se nalazi na njihovom tanjuru. No, čini se kako se još uvijek nismo odvojili od riječi ”dijeta”, od suludih načina na koje pokušavamo skidati kilograme (jer je to najbitnije, a zdravlje tko šiša, zar ne?). Još uvijek bezuspješno isprobavamo svaki mali trik koji nam serviraju mediji jer, budimo iskreni, pojest ćete i alge ako vam netko napiše da je to tajna vitke linije Angeline Jolie. Zapravo najsmješnije od svega je da često sami sebi volimo užasno zakomplicirati život. Zašto bi bilo tako teško ostati u formi… Živjeti kvalitetno, biti zadovoljan u svojoj koži, imati energije? Što ako bi vam netko rekao da je to zapravo najlakša stvar na svijetu? E, pa ja vam to tvrdim! 😎

1. ZABORAVITE NA STROGE DIJETE
Razmislite sekundu. Jeste li si ikad uskraćivali određenu hranu? Koliko ste dugo izdržali prije nego ste poludjeli i pojeli cijelu zalihu te iste hrane koju ste si uskraćivali?

Dijete zaista mogu funkcionirati, ali loša strana svega je rok trajanja. Dijete imaju rok trajanja. A kako se možete uzdati u nešto što ima rok trajanja? To automatski znači da vaš gubitak kilograma ima rok trajanja, točnije trajat će dok ste na dijeti. A kasnije ćete se susresti s velikom željom da natrpate svoj organizam sa svime što vam se nalazi u frižideru.

Većina žena smatra da dijeta nije dobra ako ne gladuju. Gladovanje = mršavljenje. Budite iskreni, i vi ste bar jednom došli do tog zaključka. Na taj način mučimo vlastito tijelo i stavljamo ga u užasan položaj, dajemo mu tek toliko kalorija da jedva uspije preživjeti i obavljati normalne funkcije. Usporit će nam se metabolizam, padati energija, postat ćemo pravi zombiji i odustati od naše sulude dijete. Tijelo pamti i vraća, a sada vam šalje impulse da želite i morate jesti sve što vam se nađe na putu. Nakon takvih režima obrambeni sistem našeg organizma se bori da dobije što više masnog tkiva i kilograma natrag jer ste mu doslovno zaprijetili smrću s takvim gladovanjem (a on želi biti spreman kada se opet odlučite na takvo mučenje).

Stvari su zapravo jako jednostavne – želite li mršavjeti, morate jesti manje nego što trošite (kalorijski deficit); želite li dobivati na kilaži, morate jesti više nego što trošite (kalorijski suficit).

2. UVODITE PROMJENE U PREHRANI KOJE ĆETE DRŽATI DO KRAJA ŽIVOTA
Nakon prve točke i objašnjenja zašto ne smijete biti na dijeti, ono što možete učiniti je postupno uvoditi male zdrave navike u vaš život.

Zašto izmišljamo toplu vodu kad su stvari tako jednostavne? Ono čega se svi bojimo su velike promjene. Nitko vas ne tjera da od sutra živite na brokuli i riži, nego jednostavno pokušajte puževim koracima smanjiti šećer koji konzumirate, ograničite unos bijelog brašna, rafiniranih proizvoda, procesiranih namirnica… Uvijek birajte ”najprirodnije” namirnice, one na koje je najmanje utjecala ljudska ruka. Postupno ćete shvaćati kako vam te male promjene poklanjaju puno više energije, bolji san, kvalitetniji život i svaki sljedeći korak ili promjena bit će puno lakši.

BAZIRAJTE PREHRANU NA:

– dobrim izvorima bjelančevina (koju su osobito bitni ako vježbate): jaja, svježi sir, meso, mahunarke
– dobrim izvorima ugljikohidrata (njihovo izbacivanje iz prehrane ”jer debljaju” je najveća glupost na planeti): integralne žitarice, slatki krumpir (batat), voće
– dobrim izvorima masnoća: maslinovo ulje, kokosovo ulje, orašasti plodovi…

Mogla bih ovdje do sutra nabrajati namirnice koje možete jesti jer ih zaista ima puno. Zdravo se hraniti NE znači uskraćivati si određene namirnice, već znači izbalansirati ih. BALANS. Zapamtite tu riječ jer je ona ključ svega i tajna koja se krije iza svakog uspjeha.
Ne želim živjeti bez čokolade i pizze, ali isto tako ne mogu živjeti samo na čokoladi i pizzi 😂🍫🍕

3. TRENIRAJTE!
Nakon što smo razumjeli važnost prehrane za naše zdravlje i za našu liniju, ne smijemo zaboraviti na važnost treninga. Imamo tijelo koje moramo koristiti. Stvoreni smo da koristimo naše mišiće, a mi sjedimo u uredu cijeli dan dok je jedina aktivnost koju radimo tipkanje po tastaturi i podizanje telefonske slušalice. Nismo stvoreni da se pretvorimo u skulpture koje trepću, a mislim da nam to naša priroda i statistika bolesti itekako govori (skoro pa i vrišti). Vrlo dobro znamo i svjesni smo kako je važno imati posao, a još više kako je plaća neophodna za preživljavanje, ali sat vremena treninga (ili bilo kakve aktivnosti) 3 puta tjedno nakon radnog vremena je minimum koji možete uložiti, a pritom puno profitirati. Nitko nikada nije rekao da se loše osjeća nakon treninga. Ako sve dobro radite, odnosno ako vam je prehrana dobra, treninzi dobro raspoređeni i ne pretjerujete, benefiti za vaše zdravlje su ogromni.

Treniranjem se možete riješiti nekih zdravstvenih problema, poboljšati san, ubrzati metabolizam, poboljšati cirkulaciju, podići kvalitetu vašeg življenja na novu razinu. Izgledat ćete bolje i osjećat ćete se bolje.
Možete odabrati koju god aktivnost želite, ne postoje pravila. Za nekoga će to biti teretana, za nekoga možda joga ili kick boxing ili samo šetnja… Nebitno; samo je jedno bitno – da radite ono što vas usrećuje i ispunjava.

cenzura.ba
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com